Tak teď nepřijde pohádka, ale stručná informace o dělení SEO podle etičnosti metod, které používají. A také o tom, kde se vzalo jméno SilverHat™.
Označení Black Hat a White Hat SEO jsou reminiscencí na dobu schematické westernové kinematografie, kdy pro snazší identifikaci muži spravedliví nosili bílé klobouky a padouši klobouky černé.
Black Hat SEO
Neetické metody označované jako Black Hat SEO spočívají ve spamování odkazy, podstrkování jiného obsahu vyhledavačům než uživatelům, používání skrytého textu, strojově generovaném (automatickém) obsahu apod. Díky stále lepším algoritmům jsou tyto postupy dnes již často rychle odhaleny a hříšníci penalizováni.
White Hat SEO
White Hat SEO zahrnuje pouze etické metody, tedy především budování kvalitního a unikátního obsahu, správné strukturování obsahu, budování relevantních odkazů. Takové SEO by dělal Mirek Dušín, kdyby se dnes dal na dráhu SEO konzultanta, a takové SEO po nás chtějí i vyhledavače, abychom jej dělali.
Oblast praktického SEO s určitými prohřešky proti etice z oblasti mezi černými a bílými klobouky se označuje také jako Grey Hat SEO. Stejně jako šedá může být světlá nebo tmavá, tak i prohřešky mohou být malé nebo závažné.
SilverHat™ SEO
Když jsem přemýšlel o tom, jak bych měl označovat SEO, které chci dělat, zvolil jsem stříbrnou. Etické postupy jsou mi samozřejmě bližší (stříbrná je ostatně také bližší bílé než černé). Na druhou stranu ale praktické SEO není jen soutěží v tom, jak se etičností co nejvíce zalíbit vyhledavačům, ale také o podpoře obchodních cílů optimalizovaných webů. No a hlavně – „silverhat“ nebo i „silverhat seo“ má při vyslovení rytmus, a to je podle mne podmínka pro vytvoření nějaké značky (pro kterou jsem neváhal si ji zaregistrovat jako ochrannou známku).
[ad#ad-intext]