Podle statistik Acomware objednávky na českých e-shopech z mobilů na poprvé překonaly ty z tabletů. To potvrzuje rostoucí význam mobilních zařízení, a to především smartphonů. Provozovatelé e-shopů by měli znova zkontrolovat své stránky, zda jsou skutečně použitelné na mobilních zařízeních – zejména na těch z malým displejem.
Změny využívání mobilních technologií jdou aktuálně ruku v ruce s nárůstem zájmu o elektronické nakupování. Tržby českých e-shopů se ve 2. čtvrtletí letošního roku meziročně zvýšily o 20 %. Zatímco v 1. čtvrtletí letošního roku zaznamenala společnost Acomware meziroční růst tržeb tuzemských internetových obchodů o zhruba 23 %, ve druhém čtvrtletí šlo o 20 %. „Trh zatím roste rychleji než v loňském roce,“ potvrzuje Jan Penkala, CEO Acomware. Tahouny e-commerce jsou podle údajů společnosti zejména prodejci elektroniky, zboží pro domácnost a dětského zboží, u kterých byl zjištěn meziroční nárůst o 30 % a více.
Data za 2. čtvrtletí též potvrdila větší využití mobilních zařízení při nakupování na internetu. Zvýšil se podíl mobilů na návštěvnosti e-shopů na více než 13 % a poprvé byly příjmy z objednávek z mobilů vyšší než ty z tabletů. Konkrétně tablety se na celkovém obratu sledovaných e-shopů podílely ze zhruba 5 %, u mobilů šlo již o téměř 6 %. U mobilních zařízení byl také zaznamenán nejvyšší meziroční růst příjmů, a to o 44 %.
Metodika: V rámci analýzy byla zkoumána data více než 70 českých e-shopů s celkovým ročním obratem přibližně 2,7 miliardy Kč. Využito bylo dat z Google Analytics.